Mest leste :
1.
 Nettradioen er oppe og går igjen
2.
 Myrkdalen Fjellandsby veks
3.
 Felles løft for gleda ved å synga
4.
 Gir 27 millionar til forsking på Vestlandet
5.
 MS Lindenes på farten
6.
 St. Olav til Ottar Grepstad
7.
 Formidlar lokal kulturarv til førskuleborn i Hardanger og på Voss
8.
 30 millioner til leselyst i Bokåret 2019
9.
 Sju nye reisemål har fått merket for bærekraftig reisemål
10.
 Vil redusera klimagassutslipp frå avskoging i Noreg
11.
 Daniel på femte plass i NM - opninga
12.
 Rekordstor påmelding til Open Gard i jubileumsåret
13.
 2,35 millionar kroner til kultur i Hordaland
14.
 Den gode sommarkjensla er på plass
15.
 Forbod mot all bruk av eld utandørs i Odda og Ullensvang
16.
 NRK oppfyller ikkje nynorskkrava
17.
 Skandinavisk Tivolipark kjem attende
18.
 Fare for angrep av rognebærmøll i 2018
19.
 Klar for stolpejakt igjen
20.
 Ny strategi for økologisk produksjon

Nordmenn flest framleis skeptiske til å måtta betala for redaksjonelt innhald på nett
- Publisert 23. juni 2017 av Mannsåker, Tone Marie
Språkrådet
Clik on image for large version
Illustrasjonsbilete

Klassekampen fortel at for første gong synk annonse­inntektene til norske­ aviser på nett. No sår ei ny Medietilsynets nyaste rapport tvil om digitale brukarinntekter kan redda mediebransjen. Den viser at 220 avishus har tapt 2,7 milliardar i inntekter dei siste fem åra

I fjor hadde Facebook og Google like store annonseinntekter som alle norske avishus til saman.

Dei samla inntektene frå abonnement for avisene, har vore relativt stabil, takka vera aukte prisar på papiravisa og ein markant vekst i digital brukarbetaling, men framleis står papiravisa for 89 prosent av avishusa sine samla inntekter, ifylgje Medietilsynet.

Det siste året har Amedia, Schibsted og andre mediekonsern meldt om solid vekst i reine digitale abonnement eller brukarinntekter. Men medieforskar Ragnhild Kr. Olsen ved Handelshøyskolen BI heller kaldt vatn i årene på dei som trur dei digitale brukarinntektene vil veksa eksponentielt i åra som kjem, og dermed komma ein kriseramma avisbransje til unnsetning.

– Det er sjølvsagt flott at mediehusa klarer å skapa nye betalingsvanar på nett, men det er litt for tidleg å konkludera med at dette er ein suksesshistorie. Ei samanliknande studie me har gjennomført viser at det er nokre underliggande utviklingstrekk som gir god grunn til bekymring, seier Olsen.

Funna Olsen viser til, kjem frå ei landsomfattande spørjeundersøking som ho har gjennomført i samband med ein doktorgrad om lokalaviser og medieøkonomi.

Resultatet viser at nordmenn flest framleis er skeptiske til å måtta betala for nyhende og anna redaksjonelt innhald på nett. Og av dei som har digitalt abonnement, er det overraskande mange som ikkje nyttar seg av produktet dei har betalt for. Ikkje minst i aldersgruppa 30 til 39 år.

– Denne aldersgruppa er spesielt viktig for mediebransjen å fanga opp fordi dette er folk som gjerne har etablert seg med heim og familie, og som burde vera interesserte i å halda seg oppdaterte om kva som skjer i lokalsamfunnet, seier Olsen.

Totalt har halvparten av alle dei spurde tilgang til abonnement på lokalavisa, på papir eller digitalt. Dette inkluderer og dei som har såkalt kombiabonnement, det vil seia at dei får både papiravis med posten og tilgang til nettavisa.

I aldersgruppa 30–39 år har berre éin av fem abonnement som gir tilgang til innhald bak ein betalingsmur.

Endå færre i denne gruppa, oppgir at dei faktisk les avisa på nett, kun 16 prosent.

 I aldersgruppa 70 år og eldre er det langt fleire som har digital tilgang. Mellom dei eldste har 77 prosent digital tilgang, men berre 20 prosent nyttar seg av tilbodet.

Årsaka til dette er sannsynlegvis at avishusa har slutta å selgja papirabonnement åleine, men kun tilbyr kombiabonnement.

– Kombiabonnement er ein type produkt som rettar seg mot allereie eksisterande papirkundar. Den digitale tilgangen er ein meirverdi som dei ikkje nødvendigvis har bede om og som dei ter lite i bruk, seier Olsen.

Sjølv om undersøkinga kun omhandlar folk sine haldningar til lokalaviser, trur Olsen at svara gir nokre urovekkande signal om betalingsviljen for nettaviser generelt.

– Dessverre viser våre funn at betalingsviljen er ein god del lavare enn det mediebransjen skulle ynskja seg, særleg i aldersgruppa under 40 år. Desse har og ei lågare interesse for nyhende generelt og ei desto større tilbøyelegheit til å søka seg til alternative nyhetskjelder på nett som er gratis, seier Olsen.

Spørreundersøkinga vart gjennomført på slutten av fjoråret, altså etter at dei aller fleste avishusa i landet hadde fullført prosessen med å legga det meste av redaksjonelt innhald på nett bak betalingsmur.

Sjølv om denne strategien ga ein vekst i brukarbetalinga på nett, har den samtidig ført til at færre folk les lokalavisa, påpeikar Olsen.

– Halvparten svarer at dei les mindre lokale nyhende enn før og brukar fleire andre nyhetskjelder etter at betalingsmuren i lokalavisene vart innført. Det vil seia at avisene har gått glipp av verdfulle kundesegment som ikkje vil abonnera, særleg unge menneske vert stengte ute av betalingsmuren, seier Olsen.

Ho meiner den utbreidde skepsisen til å kjøpa digitale avisabonnement ikkje berre er dårlege nyhende for aviser som forsøker å overleva.

– Lokalavisene har vore ein viktig fellesarena. Når folk heller søker seg til Facebook og andre medier og gratistilbod på nett, så kan ein spørja seg kva for konsekvensar det får for tilhøyrigheiten og engasjementet i lokalsamfunnet.

 Tips noen om denne saken
Sende til flere mottakere? Separer adressene med komma.





VG RSS
1.
 SU går inn for avkriminalisering av narkotika
Sosialistisk Ungdom (SU) vedtok søndag kveld å gå inn for avkriminalisering og utredning av legalisering av narkotika.
2.
 Johnny Depp: – Jeg var så langt nede som det var mulig å komme
Det sier filmstjernen i et lengre intervju med Rolling Stone om tiden da ekteskapet sprakk i 2016 og han fikk store økonomiske problemer i tillegg.
3.
 Erdogan gamblet og vant
ISTANBUL (VG) President Recep Tayyip Erdogan er blitt enda mektigere. Tyrkia er mer splittet enn noensinne.
4.
 James Rodríguez og Colombia lekte seg mot Polen
(Polen - Colombia 0-3) Han herjet i VM for fire år siden. Søndag var James Rodríguez tilbake i VM-form og serverte to målgivende pasninger i Colombias 3–0-seier over Polen.
5.
 Ingebrigtsen med Bendtner-ros: – Fortsetter han slik må jeg låse han inne
LERKENDAL (VG) (Rosenborg-Vålerenga 3-0) Rosenborg-trener Kåre Ingebrigtsen (52) var svært fornøyd med Nicklas Bendtner (30) etter storseier mot Vålerenga.
6.
 «Enormt engasjement» for å finne savnede Truls Henrik Johansen (23)
Tre menn er siktet etter at Truls Henrik Johansen forsvant på havet utenfor Øksnes i Nordland 15. juni. Lokalbefolkning og letemannskaper gir ikke opp å finne ham.
7.
 Levanger: Alvorlig skadet og bevisstløs etter vold
Mannen er alvorlig skadet, men tilstanden beskrives som uavklart.
8.
 Erlandsen etter uavgjort mot FKH: - Må ha vært en artig kamp for publikum
HAUGESUND (VG) (Haugesund - Lillestrøm 2–2) To mål av Thomas Lehne Olsen var ikke nok til at Lillestrøm kunne juble for seier i Haugesund. Det er de gulkledde ikke gjort siden 1998.


Søk på Radiofolgefonn.no


LOKALE KAMERA

ODDA

VOSS

KVINNHERAD

EIDFJORD

ULLENSVANG

KVAM - ÅLVIK

BERGEN

FOLGEFONNA

GRANVIN


VEGKAMERA

LÅTEFOSS

KLØVET

SELJESTAD

RØLDALSTUNELLEN

VELURE

KVAMSKOGEN

SVELGANE / SKJERVET

EVANGER

VINJE VEST

DYRANUT

HAUKELI

HARDANGERBRUA


Dekningsområde & frekvens

Odda
 Fm:104-104,2-105,5-106
Ullensvang 
 Fm:101-105,2
Voss
 Fm:101,5-104-104,4-104,8-106,3
Granvin
 Fm:101-107,3
Ulvik
 Fm:107
Eidfjord
 Fm: 104-105,9
Kvam
 Fm:104-106-107,3
Jondal
 Fm: 106-107,3
Frekvenskart

Levert av MindIT Solutions AS i samarbeid med Aarekol IT Kompetanse