Mest leste :
1.
 Dramatisk endring i plantelivet på fjelltoppane
2.
 Rekordstor hjortejakt
3.
 36 millionar kroner til betre psykisk helse hos barn og unge
4.
 Derfor er påsken reine eggefesten
5.
 Prosjektet har på ingen måte stoppa opp
6.
 Ikkje bli ein del av statistikken på Bulkefredag
7.
 Tom Roger Aadland på Utne Skjærtorsdag
8.
 Turne over Hardangervidda - natur og kultur hand i hand
9.
 På Radio Folgefonn mandag
10.
 Ny styreleiar i Tysnes Sparebank
11.
 Rødt over sperregrensa
12.
 Vossajazz - prisen til Benedicte Maurseth
13.
 Snøskredvarslinga si anbefaling: Unngå alt skredterreng denne påsken.
14.
 Milepæl for Inn på tunet
15.
 Museum, musikk og mysterium
16.
 Norovirus bit ikkje på hallingar
17.
 Første gong ei forskrift får klarspråkpris
18.
 Betydeleg nedgang i artsmangfaldet i skogen
19.
 Hotmix på Agatunet
20.
 Søviknes avventar høyring om omstridt kraftkabel

Nordmenn flest framleis skeptiske til å måtta betala for redaksjonelt innhald på nett
- Publisert 23. juni 2017 av Mannsåker, Tone Marie
Språkrådet
Clik on image for large version
Illustrasjonsbilete

Klassekampen fortel at for første gong synk annonse­inntektene til norske­ aviser på nett. No sår ei ny Medietilsynets nyaste rapport tvil om digitale brukarinntekter kan redda mediebransjen. Den viser at 220 avishus har tapt 2,7 milliardar i inntekter dei siste fem åra

I fjor hadde Facebook og Google like store annonseinntekter som alle norske avishus til saman.

Dei samla inntektene frå abonnement for avisene, har vore relativt stabil, takka vera aukte prisar på papiravisa og ein markant vekst i digital brukarbetaling, men framleis står papiravisa for 89 prosent av avishusa sine samla inntekter, ifylgje Medietilsynet.

Det siste året har Amedia, Schibsted og andre mediekonsern meldt om solid vekst i reine digitale abonnement eller brukarinntekter. Men medieforskar Ragnhild Kr. Olsen ved Handelshøyskolen BI heller kaldt vatn i årene på dei som trur dei digitale brukarinntektene vil veksa eksponentielt i åra som kjem, og dermed komma ein kriseramma avisbransje til unnsetning.

– Det er sjølvsagt flott at mediehusa klarer å skapa nye betalingsvanar på nett, men det er litt for tidleg å konkludera med at dette er ein suksesshistorie. Ei samanliknande studie me har gjennomført viser at det er nokre underliggande utviklingstrekk som gir god grunn til bekymring, seier Olsen.

Funna Olsen viser til, kjem frå ei landsomfattande spørjeundersøking som ho har gjennomført i samband med ein doktorgrad om lokalaviser og medieøkonomi.

Resultatet viser at nordmenn flest framleis er skeptiske til å måtta betala for nyhende og anna redaksjonelt innhald på nett. Og av dei som har digitalt abonnement, er det overraskande mange som ikkje nyttar seg av produktet dei har betalt for. Ikkje minst i aldersgruppa 30 til 39 år.

– Denne aldersgruppa er spesielt viktig for mediebransjen å fanga opp fordi dette er folk som gjerne har etablert seg med heim og familie, og som burde vera interesserte i å halda seg oppdaterte om kva som skjer i lokalsamfunnet, seier Olsen.

Totalt har halvparten av alle dei spurde tilgang til abonnement på lokalavisa, på papir eller digitalt. Dette inkluderer og dei som har såkalt kombiabonnement, det vil seia at dei får både papiravis med posten og tilgang til nettavisa.

I aldersgruppa 30–39 år har berre éin av fem abonnement som gir tilgang til innhald bak ein betalingsmur.

Endå færre i denne gruppa, oppgir at dei faktisk les avisa på nett, kun 16 prosent.

 I aldersgruppa 70 år og eldre er det langt fleire som har digital tilgang. Mellom dei eldste har 77 prosent digital tilgang, men berre 20 prosent nyttar seg av tilbodet.

Årsaka til dette er sannsynlegvis at avishusa har slutta å selgja papirabonnement åleine, men kun tilbyr kombiabonnement.

– Kombiabonnement er ein type produkt som rettar seg mot allereie eksisterande papirkundar. Den digitale tilgangen er ein meirverdi som dei ikkje nødvendigvis har bede om og som dei ter lite i bruk, seier Olsen.

Sjølv om undersøkinga kun omhandlar folk sine haldningar til lokalaviser, trur Olsen at svara gir nokre urovekkande signal om betalingsviljen for nettaviser generelt.

– Dessverre viser våre funn at betalingsviljen er ein god del lavare enn det mediebransjen skulle ynskja seg, særleg i aldersgruppa under 40 år. Desse har og ei lågare interesse for nyhende generelt og ei desto større tilbøyelegheit til å søka seg til alternative nyhetskjelder på nett som er gratis, seier Olsen.

Spørreundersøkinga vart gjennomført på slutten av fjoråret, altså etter at dei aller fleste avishusa i landet hadde fullført prosessen med å legga det meste av redaksjonelt innhald på nett bak betalingsmur.

Sjølv om denne strategien ga ein vekst i brukarbetalinga på nett, har den samtidig ført til at færre folk les lokalavisa, påpeikar Olsen.

– Halvparten svarer at dei les mindre lokale nyhende enn før og brukar fleire andre nyhetskjelder etter at betalingsmuren i lokalavisene vart innført. Det vil seia at avisene har gått glipp av verdfulle kundesegment som ikkje vil abonnera, særleg unge menneske vert stengte ute av betalingsmuren, seier Olsen.

Ho meiner den utbreidde skepsisen til å kjøpa digitale avisabonnement ikkje berre er dårlege nyhende for aviser som forsøker å overleva.

– Lokalavisene har vore ein viktig fellesarena. Når folk heller søker seg til Facebook og andre medier og gratistilbod på nett, så kan ein spørja seg kva for konsekvensar det får for tilhøyrigheiten og engasjementet i lokalsamfunnet.

 Tips noen om denne saken
Sende til flere mottakere? Separer adressene med komma.





VG RSS
1.
 Nordbø forstår ikke hva jeg sier
Takk, Dagfinn Nordbø, for at du i VG forsøker å lære meg hva Twitter er.
2.
 Faktisk sant: Soning med fotlenke er en straff som virker
Soning med fotlenke er etter alt å dømme en straff som reduserer risikoen for tilbakefall blant domfelte i Norge, viser en gjennomgang Faktisk.no har gjort.
3.
 Jon Michelet begraves neste fredag
Forfatteren blir stedt til hvile i Rygge kirke.
4.
 Wenger hylles av trenerkollegene: – En av de beste i verden
Trofeene og ikke nedturene sto i fokus etter at Arsène Wenger (68) sa at han gir seg i Arsenal. – En av verdens beste managere, sier Chelsea-manager Antonio Conte.
5.
 Plateanmeldelse: Ivar Bjørnson & Einar Selvik «Hugsjá»
Vakker og overbevisende nattesfred.
6.
 Kamp mot sykehusinfeksjoner: Mio (9 md.) lå innlagt i tre dager før smitten ble oppdaget
Smittevernet på norske sykehus må bli bedre, fastslår helseministeren. Mio lå tre dager på sykehus med det smittsomme noroviruset før det ble oppdaget og han ble skilt fra de andre pasientene.
7.
 Odd mot Fredrikstad i cupen
To av NM-historiens giganter møtes når Odd og Fredrikstad møtes i 2. runde av cupen.
8.
 Psykisk syke må behandles, ikke isoleres
I Margreth Olins Brennpunktdokumentar «Fengslet og forlatt» får vi et innblikk i livet til en gruppe alvorlig psykisk syke innsatte på avdeling G på Ila. I fravær av bedre alternativer holdes de isolert, gjerne i lange perioder. Etter menneskerettighetene skal psykisk syke behandles, ikke isoleres. Hvorfor blir de ikke det?


Søk på Radiofolgefonn.no


LOKALE KAMERA

ODDA

VOSS

KVINNHERAD

EIDFJORD

ULLENSVANG

KVAM - ÅLVIK

BERGEN

FOLGEFONNA

GRANVIN


VEGKAMERA

LÅTEFOSS

KLØVET

SELJESTAD

RØLDALSTUNELLEN

VELURE

KVAMSKOGEN

SVELGANE / SKJERVET

EVANGER

VINJE VEST

DYRANUT

HAUKELI

HARDANGERBRUA


Dekningsområde & frekvens

Odda
 Fm:104-104,2-105,5-106
Ullensvang 
 Fm:101-105,2
Voss
 Fm:101,5-104-104,4-104,8-106,3
Granvin
 Fm:101-107,3
Ulvik
 Fm:107
Eidfjord
 Fm: 104-105,9
Kvam
 Fm:104-106-107,3
Jondal
 Fm: 106-107,3
Frekvenskart

Levert av MindIT Solutions AS i samarbeid med Aarekol IT Kompetanse