Mest leste :
1.
 Hardangergullsmed bak fulltreffaren NR01
2.
 "Prøvekøyring" av ny heimebane
3.
 Målmedviten musikkstudent på springbretttet
4.
 Festidalen byttar helg
5.
 Endringar i reglar for opptak til høgare utdanning
6.
 Folkebiblioteka som debattarena
7.
 Vil ha innspel frå innbyggarane
8.
 Til kamp for råderett over krafta
9.
 Tru det eller ikkje - årets tema er LØGN
10.
 Suttar etter 10 år i stillinga
11.
 150 tunnelar på Vestlandet vert rusta opp
12.
 Rekordomsetning på Grüne Woche i 2018
13.
 På Radio Folgefonn onsdag
14.
 Rekordmange vel norsk flagg
15.
 Noreg får som første land spesialtrent innsatsteam for helsekriser
16.
 Ny anbodskonkurranse om omdeling av laurdagsaviser i distrikta
17.
 Tillet ikkje import av skotsk oppdrettslaks
18.
 Migrasong – tonane dei bar med seg over havet
19.
 Vinterferie i Statskog sine hytter
20.
 Er byen din attraktiv?

Nordmenn flest framleis skeptiske til å måtta betala for redaksjonelt innhald på nett
- Publisert 23. juni 2017 av Mannsåker, Tone Marie
Språkrådet
Clik on image for large version
Illustrasjonsbilete

Klassekampen fortel at for første gong synk annonse­inntektene til norske­ aviser på nett. No sår ei ny Medietilsynets nyaste rapport tvil om digitale brukarinntekter kan redda mediebransjen. Den viser at 220 avishus har tapt 2,7 milliardar i inntekter dei siste fem åra

I fjor hadde Facebook og Google like store annonseinntekter som alle norske avishus til saman.

Dei samla inntektene frå abonnement for avisene, har vore relativt stabil, takka vera aukte prisar på papiravisa og ein markant vekst i digital brukarbetaling, men framleis står papiravisa for 89 prosent av avishusa sine samla inntekter, ifylgje Medietilsynet.

Det siste året har Amedia, Schibsted og andre mediekonsern meldt om solid vekst i reine digitale abonnement eller brukarinntekter. Men medieforskar Ragnhild Kr. Olsen ved Handelshøyskolen BI heller kaldt vatn i årene på dei som trur dei digitale brukarinntektene vil veksa eksponentielt i åra som kjem, og dermed komma ein kriseramma avisbransje til unnsetning.

– Det er sjølvsagt flott at mediehusa klarer å skapa nye betalingsvanar på nett, men det er litt for tidleg å konkludera med at dette er ein suksesshistorie. Ei samanliknande studie me har gjennomført viser at det er nokre underliggande utviklingstrekk som gir god grunn til bekymring, seier Olsen.

Funna Olsen viser til, kjem frå ei landsomfattande spørjeundersøking som ho har gjennomført i samband med ein doktorgrad om lokalaviser og medieøkonomi.

Resultatet viser at nordmenn flest framleis er skeptiske til å måtta betala for nyhende og anna redaksjonelt innhald på nett. Og av dei som har digitalt abonnement, er det overraskande mange som ikkje nyttar seg av produktet dei har betalt for. Ikkje minst i aldersgruppa 30 til 39 år.

– Denne aldersgruppa er spesielt viktig for mediebransjen å fanga opp fordi dette er folk som gjerne har etablert seg med heim og familie, og som burde vera interesserte i å halda seg oppdaterte om kva som skjer i lokalsamfunnet, seier Olsen.

Totalt har halvparten av alle dei spurde tilgang til abonnement på lokalavisa, på papir eller digitalt. Dette inkluderer og dei som har såkalt kombiabonnement, det vil seia at dei får både papiravis med posten og tilgang til nettavisa.

I aldersgruppa 30–39 år har berre éin av fem abonnement som gir tilgang til innhald bak ein betalingsmur.

Endå færre i denne gruppa, oppgir at dei faktisk les avisa på nett, kun 16 prosent.

 I aldersgruppa 70 år og eldre er det langt fleire som har digital tilgang. Mellom dei eldste har 77 prosent digital tilgang, men berre 20 prosent nyttar seg av tilbodet.

Årsaka til dette er sannsynlegvis at avishusa har slutta å selgja papirabonnement åleine, men kun tilbyr kombiabonnement.

– Kombiabonnement er ein type produkt som rettar seg mot allereie eksisterande papirkundar. Den digitale tilgangen er ein meirverdi som dei ikkje nødvendigvis har bede om og som dei ter lite i bruk, seier Olsen.

Sjølv om undersøkinga kun omhandlar folk sine haldningar til lokalaviser, trur Olsen at svara gir nokre urovekkande signal om betalingsviljen for nettaviser generelt.

– Dessverre viser våre funn at betalingsviljen er ein god del lavare enn det mediebransjen skulle ynskja seg, særleg i aldersgruppa under 40 år. Desse har og ei lågare interesse for nyhende generelt og ei desto større tilbøyelegheit til å søka seg til alternative nyhetskjelder på nett som er gratis, seier Olsen.

Spørreundersøkinga vart gjennomført på slutten av fjoråret, altså etter at dei aller fleste avishusa i landet hadde fullført prosessen med å legga det meste av redaksjonelt innhald på nett bak betalingsmur.

Sjølv om denne strategien ga ein vekst i brukarbetalinga på nett, har den samtidig ført til at færre folk les lokalavisa, påpeikar Olsen.

– Halvparten svarer at dei les mindre lokale nyhende enn før og brukar fleire andre nyhetskjelder etter at betalingsmuren i lokalavisene vart innført. Det vil seia at avisene har gått glipp av verdfulle kundesegment som ikkje vil abonnera, særleg unge menneske vert stengte ute av betalingsmuren, seier Olsen.

Ho meiner den utbreidde skepsisen til å kjøpa digitale avisabonnement ikkje berre er dårlege nyhende for aviser som forsøker å overleva.

– Lokalavisene har vore ein viktig fellesarena. Når folk heller søker seg til Facebook og andre medier og gratistilbod på nett, så kan ein spørja seg kva for konsekvensar det får for tilhøyrigheiten og engasjementet i lokalsamfunnet.

 Tips noen om denne saken
Sende til flere mottakere? Separer adressene med komma.





VG RSS
1.
 Slik gratulerer VG-leserne rekord-Bjørgen: – Måtte du leve evig
Hundrevis av VG-lesere har sendt inn sine gratulasjoner og hyllester til Marit Bjørgen (37) etter at skidronningen søndag ble tidenes mestvinnende vinterolympier.
2.
 Slik ble vi kjent med Astrid Smeplass
Vinneren av «Årets Spellemann» fikk ros allerede i sin aller første omtale i pressen.
3.
 DN: Stortinget tok hensyn til frimurerlosjen og handelsstanden og innfridde millionkrav
Frimurerlosjen og handelsstanden fikk gehør for en ny tunnelløsning som alene økte prisen på Stortingets byggeprosjekt med flere hundre millioner, ifølge DN.
4.
 Festfotball sikret Peps første tittel: – Dette trofeet er for Manchester City, ikke meg
(Arsenal-Manchester City 0-3) I sin 99. kamp som Manchester City-trener, tok Pep Guardiola sin første tittel i sin første finale med klubben. Etter kampen var katalaneren i det ydmyke hjørnet.
5.
 Skammelig av Løfshus
Vidar Løfshus har all grunn til å slå seg på brystet over det Norge presterer i sporet. Dessverre fortsetter han å gjøre det også om ting han har lite peiling på.
6.
 Toppsjefens triumf
PYEONGCHANG (VG) Den norske OL-suksessen skyldes summen av en rekke faktorer. Men det er lov for Tore Øvrebø til å glise litt ekstra bredt på flyet hjemover.
7.
 Astrid Smeplass er «Årets Spellemann»
Første kvinnelige vinner siden prisen for 2003 ble delt ut.
8.
 VG triller terningen etter Norges rekord-OL
PYEONGCHANG (VG) Norges gullrush ville nesten ingen ende ta. Det ble historisk rekordfangst til slutt: 39 medaljer – hvorav 14 gull. VG har trillet terningen etter jubeldagene i Sør-Korea.


Søk på Radiofolgefonn.no


LOKALE KAMERA

ODDA

VOSS

KVINNHERAD

EIDFJORD

ULLENSVANG

KVAM - ÅLVIK

BERGEN

FOLGEFONNA

GRANVIN


VEGKAMERA

LÅTEFOSS

KLØVET

SELJESTAD

RØLDALSTUNELLEN

VELURE

KVAMSKOGEN

SVELGANE / SKJERVET

EVANGER

VINJE VEST

DYRANUT

HAUKELI

HARDANGERBRUA


Dekningsområde & frekvens

Odda
 Fm:104-104,2-105,5-106
Ullensvang 
 Fm:101-105,2
Voss
 Fm:101,5-104-104,4-104,8-106,3
Granvin
 Fm:101-107,3
Ulvik
 Fm:107
Eidfjord
 Fm: 104-105,9
Kvam
 Fm:104-106-107,3
Jondal
 Fm: 106-107,3
Frekvenskart

Levert av MindIT Solutions AS i samarbeid med Aarekol IT Kompetanse